ورود / عضویت

رتبه‌ی سایت در گوگل چه اهمیتی دارد؟

این روزها کلمه‌ی سئو را بیش از هر زمان دیگری می‌شنوید؛ زیرا جستجو در گوگل معنای جدیدی پیدا کرده و به یک فضای رقابتی تبدیل شده است.

گوگل، جایی است که میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان ابتدا برای پاسخ به سؤالات کوچک و بزرگ خود به آن مراجعه می‌کنند. اگر آن‌ها خوش‌شانس باشند، معمولاً آن‌ها را در چند نتیجه‌ی اول گوگل پیدا می‌کنند. به‌همین‌دلیل است که وب‌سایت‌هایی که در بالای صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل قرار دارند، ۳۶.۴ درصد از ترافیک ازدست‌رفته توسط وب‌سایت‌های پایین‌‌رتبه را به خود اختصاص می‌دهند.

بهینه‌سازی موتور‌های جستجو، سنگ‌بنای موفقیت‌های بازاریابی به‌شمار می‌رود؛ اما چه زمانی وب‌سایت خود را واقعاً بهینه می‌دانید؟ چرا بالا بودن در گوگل تا این اندازه اهمیت دارد؟

خوب، اگر کلمه‌ی کلیدی خاصی را در گوگل جستجو کردید و نتوانستید وب‌سایت خود را در صفحه‌ی اول مشاهده کنید، به‌احتمال زیاد ترافیک زیادی از موتورهای جستجو دریافت نخواهید کرد.

گوگل، پرکاربردترین موتور جستجوی کره زمین، بزرگترین زمین برای بازاریابی به‌شمار می‌رود.

در واقع، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی SearchEngineWatch.com، وب‌سایت‌هایی که در صدر قرار دارند، ۳۶.۴ درصد از ترافیک ازدست‌رفته توسط وب‌سایت‌های پایین‌‌رتبه را به خود اختصاص می‌دهند.

اما سؤال بعدی این است که چگونه می‌توان به اوج رسید؟

اگر بتوانید بهترین شیوه‌های سئو (و برخی از پیشنهادات محتوا) را پیاده‌سازی کنید، رسیدن به صفحه‌ی اول، پیشی گرفتن از رقبای خود یا حتی رسیدن به رتبه‌ی اول زمان زیادی نمی‌برد.

در ادامه برخی از مزایای بالا بودن رتبه‌ی وب‌سایت در گوگل آورده شده است.

فرصت‌های گسترده برای کسب‌وکار شما

هنگامی‌که شخصی برای عبارت خاصی جستجو می‌کند، گوگل ۱۰ نتیجه را در صفحه اول نشان می‌دهد. نتایج بر اساس تعدادی از مسائل مانند سرعت سایت، بک لینک‌ها، نرخ پرش و تعداد زیادی از عوامل دیگر تعیین می‌شوند.

بنابراین، اگر بتوانید به بالای صفحه اول نتایج گوگل برسید، می‌تواند یک فرصت عالی برای شما و کسب‌وکارتان باشد.

به یاد داشته داشید که رسیدن به اوج تنها نیمی از نبرد است: ماندن در اوج به همان اندازه سخت است. اساساً، موفقیت شما در سئو به این بستگی دارد که آیا می‌توانید وب‌سایت خود را در بین ده سایت برتر قرار دهید یا نه و سپس اینکه آیا می‌توانید رتبه‌ی اول را حفظ کنید یا نه.

موقعیت برتر، ترافیک بیشتری می‌گیرد

یکی از موتور‌های جستجوی برتر دیگر پس از گوگل، بینگ است که گزارش می‌دهد وب‌سایت‌های برتر ۴۲ درصد از ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند. دومین وب‌سایت‌ها ۱۱ درصد و سومین وب‌سایت‌ها فقط ۸ درصد ترافیک می‌گیرند. این آمار به وضوح نشان می‌دهند که چرا وب‌سایت شما باید در صدر باشد.

اساساً این قضیه درمورد سایر موتور‌های جستجو از جمله گوگل یکسان است. اگر وب‌سایت شما در بالای صفحه قابل مشاهده باشد، این به معنای اعتبار و اعتماد بیشتر است که عناصر آشکاری برای مشتری‌ها و ترافیک بیشتر هستند.

اعتبار کسب‌وکار را افزایش می‌دهد

افزایش رتبه‌بندی SERP (صفحه نتایج موتور‌های جستجو) نه‌تنها توانایی کسب‌وکار شما برای ایجاد ترافیک و مشتری را افزایش می‌دهد، بلکه اعتبار سایت شما را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مخاطبان شما کسب‌وکار شما را معتبر ‌ببینند.

داده‌ها نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان وب فکر می‌کنند که چند وب‌سایت اول در بالای SERP‌ها جزو کسب‌وکار‌های معتبر در صنعت خود هستند. این اساساً یک بازی روانی است که البته برای شما منفعت دارد.

اما اگر رقبای بزرگی دارید، قرار گرفتن در صدر ممکن است بسیار دشوار شود؛ بنابراین چه کسب‌وکار شما یک کسب‌وکار بزرگ باشد یا یک کسب‌وکار کوچک محلی، رتبه‌بندی بهتر مطمئناً اعتبار کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.

وجهه‌ی خوبی از شما ایجاد می‌کند

SERP بهتر به معنای وجهه‌ای بهتر در نگاه مشتریان بالقوه است. از آن‌جایی که اینترنت یک بازار رقابتی برای هر بازاریاب است، ممکن است کسب جایگاه برتر در یک زمان کوتاه همیشه آسان نباشد. اما، هنگامی که رتبه‌ی بهتری کسب کردید، موفقیت به سمت شما می‌‌آید. بااین‌حال، برای اینکه به کسب‌وکار خود وجهه‌ای قابل احترام در بین مشتریان و رقبا بدهید، باید حتماً سعی کنید که وب‌سایت خود را در بین ده وب‌سایت برتر گوگل قرار دهید.

اگر در صدر باشید همه‌چیز ده‌ برابر بهتر است

آیا نگران رتبه فعلی خود هستید؟ اگر چنین است، پس اقداماتی سریع برای بهبود رتبه خود انجام دهید. کارشناسان می‌گویند که اگر بتوانید رتبه اول را کسب کنید، کسب‌وکار شما ده برابر بهتر از رقبای شما خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، وب‌سایت Ideaengineinc.com گزارش می‌دهد که وقتی یک وب‌سایت در صفحه‌ی اول گوگل قرار می‌گیرد، ده برابر بیشتر از وب‌سایتی که در صفحه‌ی هفتم قرار دارد، ترافیک ورودی خواهد داشت.

کاهش هزینه‌ها

به‌عنوان یک بازاریاب تازه‌کار، باید این را بدانید که هزینه‌های بازاریابی بر اساس تعداد کاربران تعیین می‌شود. دلیل اصلی این موضوع هم این است که بیشتر هزینه‌های مربوط به بازاریابی، به موتورهای جستجو اختصاص می‌یابند؛ بنابراین، هرچه SERP شما بهتر باشد، پتانسیل بیشتری برای کسب‌وکار شما وجود دارد. موقعیت‌ برتر SERP می‌تواند هزینه‌های تبلیغاتی شما را به‌طور مؤثر کاهش دهد. این امر تأثیرات قابل توجهی بر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما نیز دارد. اما، یکی از مشکلات بازاریابی موتور‌های جستجو این است که ممکن است فوراً به نتایج نرسید. اگر تعداد انگشت شماری از رقبا وجود داشته باشند، ممکن است مجبور شوید برای مدت طولانی صبر کنید؛ اما در مقایسه با سایر مشاغل مانند شرکت‌های بزرگ، موفقیت کسب‌وکار کوچک شما عمدتاً از موتور‌های جستجو حاصل می‌شود.

در نهایت، بالا بودن رتبه‌ی سایت در گوگل یک مزیت عالی برای وب‌سایت شما به‌شمار می‌رود. اگر هنوز در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر نشده‌اید، کمی بیشتر کار کنید. دراین‌صورت موفقیت از آن شما خواهد بود.

Designed with ❤️ by Siteliner team