ورود / عضویت

تبلیغات پولی یا سئو؟ کدام‌یک برای کسب‌وکار شما بهتر است؟

تبلیغات پولی و سئو دو روش رایج برای افزایش بازدید از کسب‌وکارها هستند که باید بدانید به کدام‌یک از آن‌ها نیاز دارید.

هنگامی‌که از صاحب یک کسب‌وکار درمورد اولویت اصلی کسب‌وکارش میپرسید، پاسخ او احتمالاً افزایش دیده‌شدن خواهد بود. این قضیه هم در دنیای واقعی و هم در دنیای دیجیتال صدق می‌کند و همه‌ی افراد به‌دنبال دیده‌شدن هستند.

مشاغل آفلاین تمایل دارند یک مکان مرکزی (مانند یک بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر) را برای جذب مشتری بیشتر انتخاب کنند. به‌طور مشابه، در دنیای آنلاین، تبلیغات پولی و سئو میتوانند به جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما کمک کنند.

در این مطلب، ما شما را از طریق فرآیند تبلیغات پولی که (به‌عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC نیز شناخته میشود) و بهینهسازی موتور جستجو که به سادگی به‌عنوان سئو شناخته میشود، راهنمایی میکنیم.

قدرت تبلیغات پولی (PPC)

تبلیغات پولی روشی عالی برای افزایش دیده‌شدن برند و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب‌سایت شما است. محبوبترین نوع تبلیغات، پرداخت به ازای کلیک (PPC) است.

PPC یا پرداخت به ازای کلیک، یک مدل تبلیغات آنلاین است که ترافیک فوری را به یک وب‌سایت هدایت میکند. تبلیغکنندگان با هربار کلیک روی تبلیغشان، هزینهای را پرداخت میکنند و این توانایی را دارند که بودجه تعیین کنند و کلمات کلیدی مرتبط با مخاطب مورد نظر خود را هدف قرار دهند.

محبوبترین پلتفرم PPC، گوگل ادز است که به شما امکان میدهد به‌راحتی کمپینهای تبلیغاتی ایجاد کنید که کلمات کلیدی و جمعیتی خاص را هدف قرار میدهند.

برای کسب‌وکارهای کوچک، کمپین PPC چندین مزیت را ارائه میدهد. مقرون‌به‌صرفه است و بسته به بودجه میتوان آن را در صورت نیاز بزرگ کرد یا کاهش داد.

علاوه‌بر این، کمپینهای PPC را میتوان برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص تنظیم کرد که امکان رویکرد مستقیمتری برای دستیابی به مشتریان بالقوه را فراهم میکند.

به عنوان مثال، اکثر پلتفرمهای PPC مانند گوگل ادز یا مایکروسافت ادز از موتورهای جستجوی خود برای قرار دادن آگهی استفاده میکنند و زمانی که کاربر یک عبارت مرتبط را جستجو میکند، تبلیغ شما در رتبههای برتر ظاهر میشود.

در مقابل، X (توئیتر سابق) و فیس‌بوک از تبلیغات رسانههای اجتماعی برای نشان‌دادن محتوای یک تبلیغکننده به سایر کاربران رسانههای اجتماعی استفاده میکنند.

با محبوبیت بالای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، هزینه تبلیغات به‌طور قابل توجهی در حال رشد است. آنها به پلتفرمهای تبلیغات پولی قابل توجهی تبدیل شدهاند و فرصتی طلایی برای بسیاری از کسب‌وکارهایی هستند که مشتریان محلی و جهانی را هدف قرار میدهند.

محبوبیت رسانههای اجتماعی زمانی آشکارتر میشود که شاهد سهم بازار پلتفرم تبلیغات PPC باشیم.

در حالی که بر اساس آمار، گوگل با ۲۷.۱ درصد در این زمینه تسلط دارد، متا (فیس‌بوک) و آمازون به ترتیب با ۱۹.۵ درصد و ۱۲.۹ درصد در جایگاه دوم و سوم هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.


رشد بلند مدت و پایدار با سئو

هنگامی که نوبت به ایجاد یک تجارت یا رسانه جدید میرسد، استفاده از PPC میتواند مفید باشد؛ اما تمرکز بر بهبود سئو که قرار گرفتن در معرض ترافیک ارگانیک است نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

بهینهسازی موتور جستجو (SEO) فرآیندی است که باعث افزایش بازدید وب‌سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل میشود.

طبق مطالعات، نتایج جستجوی ارگانیک تقریباً ۹۰ درصد کلیکها را دریافت میکنند. همچنین، اکثر ترافیک ارگانیک از صفحه اول صفحات نتایج جستجو میآید.

سرمایهگذاری در سئو مانند کاشت بذری است که در نهایت از طریق افزایش قرار گرفتن در معرض دید کاربران به ثمر میرسد. اگرچه ممکن است فوراً مزایای سئو مشخص نشود؛ اما این یک سرمایهگذاری عاقلانه و کم ریسک است که همیشه در دراز مدت نتیجه میدهد.

هر صاحب وب‌سایت جدیدی باید وب‌سایت خود را با بهترین شیوهها و اصول SEO بهینهسازی کند. حتی یک ارائهدهنده میزبانی وب قابل اعتماد در میان اجزای حیاتی یک سئوی قوی است.

بهینهسازی محتوا شامل تولید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط است که با هدف کاربر هم‌سو میشود و کلمات کلیدی هدفمند را در خود جای میدهد. موتورهای جستجو به وب‌سایتهایی که محتوای ارزشمند ارائه میدهند، با رتبههای بالاتر پاداش میدهند.

ایجاد بک لینک (به‌دست آوردن لینک از وب‌سایتهای معتبر) اعتبار کسب‌وکار و اعتبار سایت را در چشم موتورهای جستجو افزایش میدهد.

این عناصر حیاتی به‌طور قابل توجهی به موفقیت سئو کمک میکنند و بر نیاز به یک رویکرد جامع برای رشد پایدار آنلاین تأکید میکنند.

تبلیغات پولی یا سئو؟ یافتن تعادل مناسب

هر تکنیک مزایا و معایب خود را دارد. با این حال، PPC و سئو میتوانند در کنار یکدیگر برای بهترین نتایج استفاده شوند.

با قرار دادن تبلیغات در رسانههای اجتماعی و موتورهای جستجو، شناخت و شهرت برند خود را افزایش میدهید و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود میآورید.

در عین حال، بهینهسازی وب‌سایت خود با کلمات کلیدی مناسب و بهترین شیوههای سئو تضمین میکند که پایه و اساس یک تجارت موفق را ایجاد کنید.


چگونه هر دو روش را به‌طور مؤثر متعادل کنیم

تصور کنید تجارت الکترونیک خود را اجرا میکنید. میدانید که زمانبندی بسیار مهم است.

بنابراین، استفاده از PPC برای ترویج فروش برق‌آسا، عرضه محصول جدید، یا تخفیفهای فصلی به کسب‌وکار شما برای این پیشنهادات حساس به زمان کمک می‌کند.

در عین حال، برای بهینهسازی صفحات محصول، بهبود تجربه کاربر و ایمنسازی بالاترین موقعیتهای ارگانیک در نتایج جستجو، روی سئو سرمایهگذاری کنید.

با تنظیم استراتژیها بر اساس دستههای محصول، تعادل ایجاد کنید. اقلام با حاشیه بالا ممکن است از PPC بیشتر سود ببرند، در حالی که سئو میتواند پیشنهادات فروش منحصر‌به‌فرد فروشگاه شما را برجسته کند.

چند توصیه برای صاحبان فروشگاههای تجارت الکترونیک:

·         با یک استراتژی بازاریابی دیجیتال PPC شروع کنید.

·         به آرامی به یک استراتژی سئو تغییر مسیر دهید و یک وبلاگ ایجاد کنید.

·         از PPC برای تبلیغات حساس به زمان استفاده کنید.

·         عملکرد تبلیغات پولی و سئو خود را به طور منظم اندازهگیری کنید تا بودجه خود را متعادل کنید.

از طرف دیگر، برای یک وب‌سایت یا وبلاگ خبری، وزن بیشتر به نفع سئو است؛ اما همه اینها به اهداف خاص، استراتژی محتوا و ماهیت مخاطب بستگی دارد.

برای یک وب‌سایت یا وبلاگ خبری، موارد زیر را توصیه میکنیم:

·         از PPC برای شروع سریع جریان ترافیک خود استفاده کنید.

·         روی سئو، مقالات طولانی و بهینه شده تمرکز کنید.

·         روی محتوای همیشه سبز تمرکز کنید که برای مدت طولانیتری مرتبط باقی بماند.

·         از تبلیغات پولی برای تبلیغ محتوای حساس به زمان استفاده کنید.


کلام آخر

بیایید مرور کنیم که تبلیغات پولی و سئو برای تجارت شما چه معنایی دارد و باید روی کدام یک تمرکز کنید: تبلیغات در موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی.

هر دو تبلیغات جستجوی پولی (اعم از تبلیغات ویدیویی، کمپینهای پولی، تبلیغات فیس‌بوک، تبلیغات X یا سایر تبلیغات اجتماعی) مزایای فراوانی را برای وب‌سایت و کسب‌وکار شما از همه نوع به ارمغان میآورند.

درمورد سئو هم همینطور. ظاهر شدن بالاتر در نتایج موتورهای جستجو به‌صورت ارگانیک باعث میشود که مخاطبان هدف، شما را بیشتر پیدا کنند.

برای مشاغل کوچک: PPC یا تبلیغات پولی دید فوری را فراهم میکند، درحالی‌که سئو زمینه را برای رشد پایدار فراهم میکند. متعادل کردن این استراتژیها یک رویکرد بازاریابی جامع را تضمین میکند که نیازهای فوری و ایجاد برند بلندمدت را برآورده میکند.

برای سرمایهگذاریهای تجارت الکترونیک: ترکیب تبلیغات پولی و سئو شبیه به یک دوتایی پویا است. PPC باعث فروش سریع در حین تبلیغات میشود، در‌حالی‌که سئو برند شما را برای به رسمیت شناختن ماندگار ایجاد میکند. هم‌افزایی حضور آنلاین قوی را تضمین میکند که با چشم انداز دائماً در حال تغییر تجارت الکترونیک سازگار است.

برای وب‌سایت‌های خبری و وبلاگها: چه اخبار فوری و چه مقالات بی‌انتها، با PPC در معرض دید فوری قرار میگیرند، درحالی‌که سئو پایهای برای ترافیک ارگانیک مداوم ایجاد میکند. هماهنگی بین این دو برای حفظ ارتباط در دنیای پر سرعت محتوای دیجیتال حیاتی است.

یکی از مؤلفههای موفقیت آنلاین که اغلب نادیده گرفته میشود، خدمات میزبانی (هاست) قابل اعتماد است.

عملکرد وب‌سایت شما، سرعت بارگذاری و امنیت وب‌سایت شما همگی برای اثربخشی تبلیغات پولی و سئو ضروری هستند.

به‌عنوان یادداشت آخر، باید نگاهی دقیقتر به میزبانی وب خود بیندازید و اگر کسبوکار شما به یک وب‌سایت پرسرعت نیاز دارد، به‌جای استفاده از وردپرس، یک وب‌سایت کدنویسی‌شده را سفارش دهید.

Designed with ❤️ by Siteliner team